facebook

Jednolite oznakowanie pomoże recyklingowi   

Celem akcji, która rozpoczęła się 18 marca w Wielkiej Brytanii, jest zastąpienie używanych obecnie symboli jednym, uniwersalnym oznaczeniem informującym konsumenta o tym, czy opakowanie produktu nadaje się do recyclingu.

Ma to wyeliminować dezorientację, która uważana jest za jedną z głównych przeszkód na drodze do zwiększenia rat recyklingu.

Głównymi celami akcji jest promocja recyklingu w gospodarstwach domowych oraz wparcie władz lokalnych w działaniach recyklingowych i umożliwienie tym samym recyclingu produktów, które do tej pory nie były odzyskiwane.

Akcje wsparło już wiele supermarketów. Między innymi do projektu przyłączyły się już takie firmy jak Tesco, Asda, Co-operative, Sainsbury’s i Kellog’s. Celem organizatorów pozyskanie członkowstwa 60 firm do końca roku.

Nowe oznaczenie będzie rozróżniało pomiędzy trzema kategoriami produktów:
'recyklingowane na szeroką skalę'
'sprawdź lokalne wytyczne recyklingu'
'obecnie nie poddane recyklingowi'

Źródło: komunalny.pl

 

Archiwum aktualności

2021 1 2 3 4

2020 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2019 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2018 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2017 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2016 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2015 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2014 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2013 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2012 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2011 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2010 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2009 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2008 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2006 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2005 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2004 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2003 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

2002 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12