„Weź mnie w obroty” to kampania dedykowana jednemu z najbardziej ekologicznych opakowaÅ„ wykorzystywanych w branży spożywczej – szklanej butelce zwrotnej. „Weź mnie w obroty” jest apelem, by zwracać butelki do sklepu. Ten gest to wyraz troski o Å›rodowisko naturalne. Pomimo wielu zalet, potencjaÅ‚ butelki zwrotnej w Polsce nie jest w peÅ‚ni wykorzystywany. W caÅ‚ej Polsce krąży obecnie prawie 400 mln butelek zwrotnych. Zaprojektowane z myÅ›lÄ… o ochronie Å›rodowiska, mogÅ‚y by zostać użyte ponownie przynajmniej 20 razy. Tymczasem obecnie jedna butelka trafia do obiegu - miÄ™dzy sklepem a jej ponownym napeÅ‚nieniem - Å›rednio 8–12 razy.
Celem kampanii „Weź mnie w obroty” jest zwiÄ™kszenie Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej konsumentów, zwrócenie ich uwagi na możliwość wielokrotnego wykorzystania szklanej butelki zwrotnej. Akcja ma motywować do tego, aby nie wyrzucać takich butelek, popularyzować proekologiczne myÅ›lenie i doceniać odpowiedzialne zachowania konsumenckie. Jej zadaniem jest zbudowanie Å›wiadomoÅ›ci wÅ›ród Polaków, iż zwracanie butelek do sklepów jest eko. Ten drobny wysiÅ‚ek opÅ‚aca siÄ™ ze wzglÄ™dów ekologicznych i ekonomicznych.
DziaÅ‚ania kampanii wspierajÄ… – Piotr Rogucki jako Ambasador i główny bohater spotu oraz Marta ZabÅ‚ocka – autorka komiksu opowiadajÄ…cego o przygodach butelki zwrotnej. Partnerem Merytorycznym kampanii jest Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat edukuje, uÅ›wiadamia i pracuje nad zmianÄ… nieekologicznych nawyków Polaków.
Organizatorem kampanii „Weź mnie w obroty” jest Carlsberg Polska, producent marek piwa w butelkach zwrotnych, od lat konsekwentnie podejmujÄ…cy proekologiczne dziaÅ‚ania na rzecz propagowania idei korzystania z butelki zwrotnej.