zapisz30akcja

 

Weź mnie w obroty!

czyli najbardziej zakręcona kampania roku

TRZECI SEZON KAMPANII SPOŁECZNEJ „WEŹ MNIE W OBROTY”

 

Carlsberg Polska kontynuuje ekologiczną edukację konsumentów i zachęca do oddawania do sklepów szklanych butelek zwrotnych w ramach akcji „Weź mnie w obroty”. W czerwcu ruszył nowy sezon kampanii.

„Weź mnie w obroty” to kampania społeczna realizowana od 2014 roku podczas sezonu piwnego przez Carlsberg Polska we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości ekologicznej oraz zachęcenie konsumentów do oddawania do sklepów butelek zwrotnych, co przekłada się na liczne korzyści dla środowiska naturalnego. Carlsberg Polska, w ramach działań społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), zachęca dorosłych konsumentów do kształtowania proekologicznych nawyków i zwiększania rotacji butelek zwrotnych.

Zwróć butelkę, chroń środowisko

Szklana butelka zwrotna, a w Polsce krąży ich ponad 400 milionów, to jedno z najbardziej ekologicznych opakowań wykorzystywanych od lat w branży piwnej. Każda butelka zwrotna może zostać z powodzeniem użyta przynajmniej dwadzieścia razy. Niestety, obecnie w Polsce butelka odbywa drogę między konsumentem a  browarem jedynie 8–12 razy.

Zwracanie butelek szklanych do sklepów jest EKO – to przejaw odpowiedzialności wobec środowiska naturalnego. Dlaczego? Ponieważ zwiększając rotację szklanej butelki oszczędzamy zasoby naturalne wykorzystywane do jej produkcji.

Nie wszyscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że powstanie jednej tony szkła wymaga zużycia 800 kg piasku, 280 kg wapnia, 230 kg sody, 30 kg barwników oraz ogromnych ilości energii elektrycznej, a także około 10m3 ścieków. Ponadto, gdyby zaprzestać używania szklanej butelki zwrotnej i zastąpić ją innymi opakowaniami, w ciągu roku powstałoby ponad 600 tysięcy ton dodatkowych odpadów przemysłowych.

EKO nawyki

Zwracanie szklanych butelek do sklepów jest wciąż wyzwaniem i pozostawia obszar do edukacji konsumentów oraz wymaga zrozumienia ze strony sklepów.

„Tylko 14 procent konsumentów ma świadomość, że korzystanie z butelek zwrotnych pomaga oszczędzać energię i surowce wykorzystywane do produkcji opakowań zwrotnych, a 6 procent w ogóle zwraca uwagę na opakowanie . Istotną kwestią jest także uwrażliwiania detalistów, aby przyjmowali butelki bez paragonów, jeśli nie są zwracane w ilościach hurtowych.” – powiedziała Izabela Wejcht, CSR & PR Manager Carlsberg Polska.

„Wielokrotne używanie opakowań jest znakomitym sposobem na ochronę środowiska. Stąd bardzo ważne jest promowanie odpowiedzialnych postaw konsumentów i zachęcanie sklepów do przyjmowania butelek zwrotnych. Dlatego Fundacja Nasza Ziemia jest partnerem kolejnej edycji kampanii „Weź mnie w obroty” i razem z Carlsberg Polska zachęca do właściwego postępowania z butelkami zwrotnymi na piwo. Widzimy, że kampania przynosi dobre efekty – wzrasta liczba osób, które chcą oddawać butelki zwrotne, a podobne działania zaczynają podejmować także inni producenci piwa.” – podkreślił Sławomir Brzózek, prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia, partnera merytorycznego kampanii.

Edukacja w Internecie

Kampania edukacyjna „Weź mnie w obroty” jest realizowana głównie poprzez komunikację z konsumentami w Internecie. W ramach kampanii istnieje fan page www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty i  strona internetowa www.wezmniewobroty.pl, na której można znaleźć pogłębione informacje i fakty ekologiczne oraz lżejszą formę edukacji w postaci żartobliwych komiksów z butelką zwrotną w roli głównej.

Więcej informacji na www.wezmniewobroty.pl oraz facebook.com/kampaniawezmniewobroty


 




Organizator

Carlsberg Polska zajmuje wiodące miejsce w polskiej branży piwowarskiej, z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 21,1% (dane za rok 2015), dostarczając marki piwa najwyższej jakości, odwołujące się do przyjemnych i radosnych stron dorosłego stylu życia. Carlsberg Polska ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska, które warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników. Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Partner Merytoryczny

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Nieprzerwanie od 20 lat realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochronie środowiska oraz podnoszeniu świadomości środowiskowej społeczeństwa. Od początku swego istnienia Fundacja koordynuje w Polsce kampanię „Sprzątanie świata”, będącą częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska „Clean up the World”. W ruchu tym uczestniczy blisko 40 mln wolontariuszy na całym świecie. Fundacja prowadzi również - wspólnie z partnerami - całoroczne programy na rzecz ochrony środowiska i przyrody, promocji zasad zrównoważonego rozwoju oraz selektywnej zbiórki odpadów. Więcej informacji na www.naszaziemia.pl
i www.facebook.com/naszaziemia


Więcej informacji:

Beata Ptaszyńska-Jedynak

Dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska

Tel. 602 411 680, e-mail: beata.jedynak@carlsberg.pl

 

 

  

      

 

 

 

Załączniki