Piękna „Droga do Sprzątania świata” Sephora i Fundacja Nasza Ziemia

Piękna „Droga do Sprzątania świata” Sephora i Fundacja Nasza Ziemia

Sephora i Fundacja Nasza Ziemia trzy lata temu, nawiązały współpracę, w ramach której Sephora jest partnerem Akcji Sprzątanie świata – Polska, ale też wspólnie realizujemy projekt, mający na celu zwiększenie świadomości ekologicznej wśród klientów sieci perfumerii. Przyjrzyjmy się wspólnie tej wyjątkowej inicjatywie podjętej w ramach partnerstwa z biznesem, które ma realny wpływ na ochronę naszego środowiska.

Sephora w 29. Akcji Sprzątania świata

W 2022 roku po raz pierwszy Sephora dołączyła do polskiej edycji Sprzątania świata. Pierwszy rok współpracy zaowocował faktycznymi „zielonymi” efektami. Sephora utworzyła 18 sztabów na terenie całego kraju, angażując przy tym 300 osób, pracowników wraz z ich rodzinami i przyjaciółmi oraz uwalniając naturę z ponad 2 ton śmieci! Każdy sztab przyczynił się do tego wspaniałego osiągnięcia, jednak szczególne podziękowania należą się dla warszawskich wolontariuszy Sephora, którzy posprzątali największą ilość śmieci, 385 kilogramów! Podobnie jak na wielu akcjach terenowych, tak i tym razem pracownicy – wolontariusze Sephora m.in. z Gdyni, Wrocławia i Bydgoszczy, zebrali z miejsc pięknych z natury wiele śmieciowych znalezisk, które nigdy nie powinny tam trafić. Były to takie odpady jak: zepsuty, stary telewizor, aparat słuchowy, kołpaki, opony a nawet szczotka do włosów, czy najróżniejszy fajans. Po wspólnym sprzątaniu wolontariusze wraz z bliskimi odpoczywali przy wspólnych ekologicznych piknikach, ciesząc się z wykonanej pracy. I tak to się zaczęło.

Sephora w 30. Akcji Sprzątania świata

Rok później, Sephora dołączyła do jubileuszowej, 30. Akcji Sprzątanie świata – Polska. W tak ważnej dla Fundacji edycji Sephora zaangażowała o 20 procent więcej wolontariuszy tworząc w Polsce 20 sztabów zrzeszających łącznie 366 osób. Zespołom Sephora podczas akcji terenowych udało się zebrać 2058 kilogramów odpadów. Cieszymy się, że dla naszego partnera piękna i czysta natura ma również wielkie znaczenie! Na przestrzeni dwóch lat współpracy wolontariusze Sephora zorganizowali w sumie 38 sprzątań, w których wzięło udział blisko 700 osób, zbierając 4500 kilogramów odpadów! To realny wkład w czystszą planetę, nasz wspólny dom.

Sephora i Fundacja Nasza Ziemia zachęcają do zakupów z własną torbą

Sephora i Fundacja Nasza Ziemia to nie tylko wspólne działania w ramach naszego misyjnego programu jakim jest Akcja Sprzątanie świata w Polsce. W ramach działań mających na celu zwiększenie świadomości ekologicznej i redukcji odpadów wśród Klientów sieci Sephora, wprowadziła w Polsce zasadę odpłatności za jednorazowe, papierowe torby na zakupy w perfumeriach, a cały zysk ze sprzedaży osobom, które ich potrzebują, przekazuje systematycznie na wsparcie działań statutowych Fundacji Nasza Ziemia. Sephora wdrożyła również bardziej ekologiczne rozwiązania pakowania produktów przy wysyłce online takie jak np. papierowe wypełniacze, mniejsze opakowania z kartonu pochodzącego z recyklingu i nadające się do recyklingu. Tworzymy też wspólnie odpowiednie ekologiczne treści do newsletterów dedykowanych klientom Sephora, a nasi eksperci regularnie wspierają działania edukacyjne dedykowane pracownikom sieci.

Z prawdziwą dumą patronujemy programowi ograniczania jednorazowych toreb na zakupy w perfumeriach sieci Sephora. To znakomity przykład wspólnych działań biznesu i organizacji pozarządowej, w ramach której RAZEM motywujemy ludzi do zmiany nawyków na te lepsze dla Matki Ziemi i mamy w tym działaniu wymierne efekty. Jak wynika z danych Sephora, po dwóch latach od wprowadzenia programu ilość jednorazowych toreb w sieci Sephora zmniejszyła się o blisko 80% – mówi Beata Butwicka – prezes zarządu Fundacji Nasza Ziemia

Nie ograniczamy się

Sephora prowadzi wiele projektów we współpracy z organizacjami pozarządowymi, ale co ważniejsze promuje działania swoich Partnerów Społecznych. Właśnie w tym duchu, w 2022 roku, zostaliśmy zaproszeni do wyjątkowej kampanii o nazwie „The Unlimited Stories”. W procesie prezentacji działań stanęliśmy u boku Fundacji Sukces Pisany Szminką oraz Stowarzyszenie Kampania Przeciw Homofobii, by wspólnie zwrócić uwagę na istotne problemy społeczne, które Sephora od wielu lat wspiera. W naszym imieniu w spocie reklamowym wystąpił Główny Koordynator Akcji Sprzątanie świata – Polska, Grzegorz Mikosza, który zapraszał do wspólnego głoszenia manifestu nieśmiecenia w miejscach pięknych z natury.

Co więcej, kampanii „Unlimited Stories” towarzyszyła akcja Sephora Beauty Days, w ramach której Klienci odwiedzający perfumerie mieli możliwość wsparcia wybranej Fundacji poprzez zakup produktów objętych udziałem w tym wydarzeniu. Jesteśmy wdzięczni Sephora za wyróżnienie nas w tak ważnej, społecznej inicjatywie zaś Klientom tej sieci za hojność i wsparcie naszych misyjnych działań na rzecz czystej Matki Ziemi.

W ramach akcji Sephora Beauty Days – Razem jest piękniej! chcieliśmy podziękować naszym partnerom – takim jak m.in. Fundacja Nasza Ziemia, za ich nieustające wsparcie i dotychczasową owocną współpracę. Jednocześnie pragnęliśmy zwrócić uwagę szerokiej publiczności na wartości i obszary, które wspieramy i które odzwierciedlają kierunki naszego społecznego oraz środowiskowego zaangażowania – m.in. w ramach kampanii mediowej, obejmującej również TV. Zachęcaliśmy też naszych klientów do wspólnego działania – w ramach akcji, wspólnie z nami mogli wspierać ulubioną fundację – mówi Małgorzata Dzięcielewska, Dyrektor Marketingu Sephora w Polsce i Czechach.

Spot kampanii reklamowej możesz zobaczyć tutaj: The Unlimited Stories: Grzegorz Mikosza

 

Mamy rok 2024, w którym toczy się trzeci rok współpracy między Sephora a Fundacją Nasza Ziemia. To oznacza, że obie strony widzą i czują efekty wspólnych działań, doceniają wzajemne partnerstwo i udoskonalają sposoby, narzędzia i formy współpracy. Również w tym roku wolontariusze – pracownicy Sephora, zasilą szeregi Strażników Czystej Ziemi, nadal będziemy monitorować wspólnie proces ograniczania toreb jednorazowych w sieciach perfumerii Sephora i nadal pozostaniemy w partnerskich relacjach zjednoczeni dla dobra wspólnego. Czyż nie jest to piękny przykład dobrych praktyk?

Zobacz też

2024-07-12

Właśnie wystartowała w drogeriach Rossman kampania NIVEA pt.  „Pielęgnacja Bałtyk...

2024-07-04

Sephora i Fundacja Nasza Ziemia trzy lata temu, nawiązały współpracę, w ramach której...

2024-06-26

W IV edycji projektu „Lekcja Nieśmiecenia” realizowanego we współpracy z firmą Henkel...